Smørstekt lysing på squashpasta med pesto

lysing på squashspagetti




Smørstekt fisk er noe av det kjappeste jeg kan lage som er super sunt og godt. Her har jeg stekt lysing i smør slik mannen i fiskebutikken så varmt anbefalte meg. Som tilbehør har jeg laget spagetti av squash med min grønnsaksstrimler og hatt over en god basilikum pesto. 


Dette trenger du per person:

150-200 gram fisk 
1 squash
1 fed hvitløk
1 neve pillede reker eller krepsehaler
1 neve sukkererter renset og delt i to
3-5 ss god pesto av basilikum (alternativt kan du bruke koriander- eller grønnkålpesto)
Litt ekstra parmasan til å strø over ved servering


Stekes i godt smør med litt salt og pepper. Først 4-5 minutter på på middels til høy varme med skinnet ned, så et par minutter på den andre siden. Jeg hadde litt presset hvitløk i smøret. Ha i reker eller krepsehaler og sukkererter mot slutten av stekingen, men bare la de bli varme igjennom. Steker de for lenge blir de tørre og harde. Ta av skinnet og brun fisken bare så vidt litt til, der skinnet var.
Varm opp squash-spagettien i en dampovn eller i en gryte i noen minutter, til den er varm igjennom, renn av vannet så godt det lar seg gjøre. Bland inn pesto og ha krepsehaler, sukkererter og fisk over.

Kommentarer

Printfriendly

Print Friendly and PDF

Translate