Steinalderbrød på hytta

paleobrød




Her forleden fant jeg en ferdigpakke til Steinalderbrød fra Regal i matbutikken. Jeg saumfarte ingrediensene som jeg pleier, og fant til stor glede ut at den ikke inneholdt noen skjulte skumle stivelser eller andre tilsetningstoffer! Yippi, må si det er digg å kunne kjøpe noe halvferdig innimellom, og dette brødet kom jo perfekt timet til vinterferie! Så fint å ta med på hytte hvor tilgang på ferskt brød kan være skjelden og kanskje du ikke har verdens beste ovn til gjærbakst, da er dette brødet redningen. God energi til lange dager ute på tur er det også;)
Det var veldig lett å lage, tok kort tid, ingen hevinger og lett oppvask!

Til en 1,5 liters brødform

1 pose Steinalderbrød miks fra Regal
4 egg
3/4 dl olje, jeg brukte olivenolje

Bland alt i en middels bolle og hell deigen over i en brødform. Stekes i en time på 160 grader.
Hvis du vil lage lignende selv med egen økologisk frø/nøtteblanding, så inneholder pakken:

90% frø;lin, sesam og gresskar 
10% hakkede nøtter; hassel og mandler
500gram til sammen

God vinterferie!!

Ps. Dette er ikke et sponset innlegg, kun et tips om et godt produkt som jeg syntes var vel verdt å dele.



Kommentarer

Printfriendly

Print Friendly and PDF

Translate