Søt&sur kald kålsalat

probiotisk Coleslaw, mutraterapi, medisinmat mot Morbus Chrohns
Råkost salat er godt til det aller meste. Vi bruker den ved siden av kjøtt og fisk eller inni mellom på en burger.
Denne varianten er jeg vokst opp med, men moren min brukte kefir og tilsatte ganske mye sukker. Jeg har endret litt, men den smaker like godt. Jeg bruker det jeg har eller får tak i av naturell laktosefri surnet melk eller yoghurt, blandet med akasie honning, for den er litt mer flytende til kalde dressinger enn vanlig lyng honning på boks.

Til 4-5 personer som en liten sideservering

1/4 rød hodekål
1/4 vanlig hodekål, eller 1/2 kål av en sort tilsammen
4-5 dl feks Oatly´s havre drikke-yoghurt naturell
4 ss honning

Bland surmelk og honning godt og hell over rå fin strimlet kål.



Kommentarer

Printfriendly

Print Friendly and PDF

Translate